Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mobility and regionalisation: Changing patterns of air traffic in the Baltic Sea Region in connection to European integration

Tytuł:
Mobility and regionalisation: Changing patterns of air traffic in the Baltic Sea Region in connection to European integration
Geographia Polonica Vol. 91 No. 1 (2018)
Autorzy:
Nilsson, Jan Henrik. Autor
Słowa kluczowe:
granice
mobility
lotnictwo
Baltic Sea Region
aviation
mobilność
zmiany geopolityczne
region Morza Bałtyckiego
borders
Geo-political change
Data publikacji:
2018
Wydawca:
IGiPZ PAN
Język:
angielski
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/64178/content  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Creative Commons Attribution BY-SA 3.0 PL license
Źródło:
http://195.187.71.2/ipac20/ipac.jsp?profile=geogpan&index=BOCLC&term=ee95400564
CBGiOS. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406
CBGiOS. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The geo-political transition in 1989-91 had long term consequences for the European integration process. The integration and regionalisation processes following the transition resulted in a transformation of territorial borders in and around the region; the functions of the borders changed. Mobility is vital for these processes. This paper is based on a longitudinal study of the development of air traffic from airports in the eastern part of the Baltic Sea Region, 2000-2012. The purpose of the paper is to discuss how the development of infrastructure and transport networks influence regionalisation processes in the Baltic Sea Region. Firstly, the impact of macro-economic development as a driver of internationalisation in the region is analysed, thereafter the relationship between institutional transition and regional system development. There are three periods of large increase in traffic from the Baltic States towards Western Europe, related to institutional change: rapidly after independence, as a result of the enlargement of the European Union, and related to the emergence of low-cost aviation. Aviation from Minsk and Kaliningrad have also shown substantial increase in air traffic, but mainly to other parts of the former Soviet Union. There is thus little evidence of a regionalisation process involving the whole region.

24 cm

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies