Tytuł pozycji:
Journal of Urban Ethnology 14 (2016)
Artykuł dotyczy przemian, jakie nastąpiły w ciągu ostatnich 35 lat w polskiej edukacji muzealnej. Autorka, która w latach 80. XX wieku rozpoczynała swoją pracę w muzeum od prowadzenia lekcji muzealnych i organizowania konkursów, charakteryzuje główne cechy ówczesnej działalności edukatorów oraz analizuje kierunki zmian, jakie nastąpiły w tym zakresie po roku 2000. Omawia je na przykładzie projektów realizowanych przez Muzeum Miejskie w Żorach oraz Muzeum im. Antoniego hr. Ostrowskiego w Tomaszowie Mazowieckim. Zwraca uwagę na takie cechy jak integralność, interdyscyplinarność i wielopłaszczyznowość tych działań, a także podkreśla znaczenie doboru właściwych metod w badaniach nad edukacją muzealną
The article concerns changes that have occurred during past 35 years in Polish museum education. The author started working as a museum educator in the 1980s; she conducted museum lessons and organized educational competitions. Now she characterizes the main features of contemporary museum education and analyzes some trends that have appeared in this area since 2000. She discusses them on the example of projects implemented by the Municipal Museum Zory and the Count Ostrowski Museum in Tomaszow Mazowiecki. She focuses on complex, interdisciplinary and multifaceted nature of these projects, as well as highlights the need for selecting proper methods for the study of museum education
24 cm