Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Journal of Urban Ethnology 14 (2016)

Tytuł:
Journal of Urban Ethnology 14 (2016)
Nie tylko lekcje i oprowadzanie. Kilka uwag o polskiej edukacji muzealnej i sposobach jej badania
Autorzy:
Nadolska-Styczyńska, Anna
Słowa kluczowe:
education
edukacja
museology
muzealnictwo
Data publikacji:
2016
Język:
polski
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/61706/content  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Rights Reserved - Free Access
Źródło:
IAiE PAN, call no. P 714
http://iaie.katalog.pan.pl/ipac20/ipac.jsp?profile=iaepan&index=BOCLC&term=cc97217343
IAiE PAN, sygn. P 714
IAiE PAN, call no. P 1505
IAiE PAN, sygn. P 1505
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy przemian, jakie nastąpiły w ciągu ostatnich 35 lat w polskiej edukacji muzealnej. Autorka, która w latach 80. XX wieku rozpoczynała swoją pracę w muzeum od prowadzenia lekcji muzealnych i organizowania konkursów, charakteryzuje główne cechy ówczesnej działalności edukatorów oraz analizuje kierunki zmian, jakie nastąpiły w tym zakresie po roku 2000. Omawia je na przykładzie projektów realizowanych przez Muzeum Miejskie w Żorach oraz Muzeum im. Antoniego hr. Ostrowskiego w Tomaszowie Mazowieckim. Zwraca uwagę na takie cechy jak integralność, interdyscyplinarność i wielopłaszczyznowość tych działań, a także podkreśla znaczenie doboru właściwych metod w badaniach nad edukacją muzealną

The article concerns changes that have occurred during past 35 years in Polish museum education. The author started working as a museum educator in the 1980s; she conducted museum lessons and organized educational competitions. Now she characterizes the main features of contemporary museum education and analyzes some trends that have appeared in this area since 2000. She discusses them on the example of projects implemented by the Municipal Museum Zory and the Count Ostrowski Museum in Tomaszow Mazowiecki. She focuses on complex, interdisciplinary and multifaceted nature of these projects, as well as highlights the need for selecting proper methods for the study of museum education

24 cm

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies