Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Model of Satisfaction in Outdoor Recreation

Tytuł:
The Model of Satisfaction in Outdoor Recreation
Model zadowolenia w rekreacji przestrzennej
Autorzy:
Nowacki, Marek
Współwytwórcy:
AWF w Poznaniu
Słowa kluczowe:
model
crowding
satisfaction
outdoor recreation
quality
risk
Data publikacji:
2013-02-28
Język:
angielski
Linki:
http://depot.ceon.pl/handle/123456789/943  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study aims to identify factors determining the satisfaction of outdoor recreation participants and employ them for developing the model of satisfaction in outdoor recreation. In the introduction, the notions of outdoor recreation and satisfaction were specified. As a result of a research of literature on the subject, the following factors were specified: hierarchies of demand, recreation opportunity spectrum, crowding, quality, stress, personal perception of adventure and emotional states. It was assumed that the general model of satisfaction in outdoor recreation should take into account as many variables as possible. There were divided into two groups: situational (resource / environment conditions, social settings and management settings) and subjective evaluation (socioeconomic characteristics, attitudes and preferences, cultural characteristics, subjective norms, experience, crowding and risk perception). It was found that due to its multi-dimensional nature, the notion of satisfaction may be a somewhat insensitive indicator of the influence of the variables which can be modified by outdoor recreation managers. The large number of variables determining the satisfaction of outdoor recreation participants and the relative nature of overall satisfaction suggests that it may remain high even when the type or quality of recreation opportunities changes. The author suggests that measures of satisfaction should refer to the satisfaction with individual service components, specific experiences or benefits rather than to the general satisfaction with a given form of outdoor recreation. Multiple-item measures of satisfaction may be more useful than general, singleitem measures.

Marek Nowacki

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies