Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The wellbeing of students of the Faculty of Physical Culture and Health Promotion of the University of Szczecin during a curriculum based summer camp

Tytuł:
The wellbeing of students of the Faculty of Physical Culture and Health Promotion of the University of Szczecin during a curriculum based summer camp
Samopoczucie studentów Wydziału Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego podczas programowego obozu letniego
Autorzy:
Łubkowska, Wioletta
Tarnowski, Michał
Współwytwórcy:
Wydział Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego
Słowa kluczowe:
programowy obóz letni
kultura fizyczna
studenci
samopoczucie
rekreacja
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN, ISSN:
9788372419521
08602751
Język:
polski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/7952  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszym opracowaniu przedstawiono uzyskane wyniki badań dotyczące samopoczucia studentów w poszczególnych dniach programowego obozu letniego, organizowanego przez Wydział Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia US. Celem podjętych badań było zorientowanie się, czy w ciągu dziewięciu dni zajęć obozowych występują okresy słabszego samopoczucia studentów (dni kryzysowe). Przeważają wyraźnie odpowiedzi o samopoczuciu bardzo dobrym i dobrym – od 62,9% do 86%, średnia odpowiedzi bardzo dobrych i dobrych wyniosła 73,36%. Trzeci dzień obozu i ostatni wyraźnie zaznacza się jako dzień kryzysowy. Wpływ pogody na samopoczucie badanych wydaje się oczywisty – ma znaczenie temperatura wody, jakkolwiek prowadzący zajęcia w wodzie starają się dostosować treść zajęć do panujących warunków. Mając na uwadze rzetelność w przeprowadzaniu badań, należy w przyszłości zmodyfikować zarówno procedurę przeprowadzania badań, jak i instrukcję oraz sposób odnotowania układu obozu i sytuacji konfliktowych. Ponieważ zarówno rozkład zajęć i ilość bloków zajęć są różne w poszczególnych obozach, należy wziąć je pod uwagę.

This paper presents the results obtained from interviews with students concerning their wellbeing on selected days of the curriculum based summer camp organized by The Faculty of Physical Culture and Health Promotion of The University of Szczecin. The objective of the survey was to find out if during the nine days of camp activities student’s wellbeing deteriorates (crisis days). The majority of students reported feeling very well and well – from 62,9% to 86%, with the average number of students reporting feeling very well and well equalling 73,36%. The third and the last day of the camp clearly stand out as crisis days. The influence of the weather on students’ wellbeing seems to be obvious – the water temperature is very significant, however instructors who run activities in water strive to adapt to current weather conditions. In consideration of the reliability of the survey, in future both the way in which the survey is conducted and instructions, as well as the way in which the camp’s location and conflict situations are noted should be modified. As both the activities schedule and the number of activity block differ at different camps, they should be also taken into consideration.

Wioletta Łubkowska

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies