Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stanowiskowa symulacja odtwarzająca dynamiki układu napędowego samochodu z automatyczną skrzynią biegów - sterowanie i wyniki eksperymentów

Tytuł:
Stanowiskowa symulacja odtwarzająca dynamiki układu napędowego samochodu z automatyczną skrzynią biegów - sterowanie i wyniki eksperymentów
Test bench simulation reproducing the drive-train dynamics of a car with automatic transmission-control and results of experimental tests
Autorzy:
Ślaski, Grzegorz
Walkowiak, Janusz
Współwytwórcy:
Politechnika Poznańska
Słowa kluczowe:
prototypowanie sterowania elektronicznego
dynamika pojazdów
automatyczna skrzynia biegów
symulacjua odtwarzająca
symulacyjne badania stanowiskowe
Data publikacji:
2011-10-31
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PIMOT
ISBN, ISSN:
1234754X
Język:
polski
Linki:
http://depot.ceon.pl/handle/123456789/528  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dominika Trębacz

Do badania dynamiki układu napędowego samochodu z automatyczną skrzynią biegów autorzy zbudowali laboratoryjne stanowisko badawcze wyposażone w silnik z automatyczną skrzynią biegów i skonstruowany specjalnie dla tego stanowiska układ generowania momentu oporów ruchu. Układ ten wraz z przepustnica są sterowane przez specjalnie opracowany sterownik pozwalający odtworzyć profil prędkości na stanowisku zgodnie z sygnałami z wcześniej wykonanych badań drogowych w postaci sygnału otwarcia przepustnicy oraz prędkości pojazdu. Sterownik ten jest więc integralną częścią stanowiska badawczego i dzięki swojej funkcjonalności pozwala znacząco zwiększyć możliwości badawcze oferując realizację powtarzalnych badań w warunkach dynamicznie zmiennych obciążeń jak i sterowań układu napędowego. Znacznie większe możliwości pomiarowe na stanowisku w porównaniu z badaniami drogowymi, pozwalają na uzyskanie większej liczby danych o badanym układzie napędowym. W artykule omówiono krótko budowę stanowiska, metodykę i podstawy sterowania symulacją. Opisano wykorzystanie narzędzi szybkiego prototypowania sterowników w procesie przygotowania oprogramowania sterownika symulacji. Przedstawiono także sposób zbierania i przygotowania danych do symulacji. Przedstawiono wyniki badań weryfikacyjnych oraz środowisko sterowania symulacją.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies