Tytuł pozycji:
Opakowanie jako narzędzie oddziaływania na nabywców. Zarządzanie opakowaniem w przedsiębiorstwie
W pracy zaktualizowano wiedzę dot. opakowania w naukach o zarządzaniu, w szczególności w marketingu. Dokonano aktualizacji klasyfikacji opakowań, uwzględniając jego nowe formy (w tym m.in. opakowania aktywne, opakowania inteligentne, e-opakowania). Zaprezentowano stan badań nad wpływem opakowania na decyzje zakupowe konsumenta w literaturze polskiej oraz zagranicznej, a także uzupełniono go o autorskie, wieloetapowe badania (ilościowe, jak i jakościowe) wśród młodych konsumentów zamieszkujących wybrane miasta Polski.
The work updates knowledge about packaging in management sciences, in particular in marketing. The classification of packaging has been updated, taking into account its new forms (including active packaging, intelligent packaging, e-packaging). The state of research on the impact of packaging on consumer purchasing decisions in Polish and foreign literature is presented and supplemented with original, multi-stage research (quantitative and qualitative) among young consumers living in selected Polish cities.