Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Podwórko Emi & Gracji” – innowacyjny projekt edukacyjny dla dzieci polonijnych

Tytuł:
„Podwórko Emi & Gracji” – innowacyjny projekt edukacyjny dla dzieci polonijnych
”The Emi & Gracja’s backyard” – An innovative educational project for Polish children
Autorzy:
Drożyński, Tomasz
Współwytwórcy:
Pontifical Gregorian University of Rome, Italy
Słowa kluczowe:
impact
project studies
project method
project-based learning
strategy of educating
education project
implementation
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
ISBN, ISSN:
23534745
Język:
angielski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/23630  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper describes an innovative educational project for Polish children “Emi & Gracja’s Backyard”, which was designed by the emigration association ”Familiaris” from Germany. In the presented analyses, the case study method was used. The purpose of the analysis undertaken is to comprehensively present a unique project for bilingual children living in the Polish émigré community in Germany based on the standards describing the method of projects in terms of its innovation. The presented project meets the criteria of: place, duration, division of labour, form of work, structure, scope of learning material, goal, SMARTER, innovative project. The process of planning and implementation of the project “Emi & Gracja’s Backyard” is embedded in the context of Designing Education Projects, which include 12 steps: (1) assessing needs and opportunities, (2) establishing a project planning team, (3) developing project goals and objectives, (4) developing a logic model, (5) selecting and characterising audiences, (6) establishing a program format and delivery system, (7) ensuring quality instructional staff, (8) ensuring quality materials and teaching strategies, (9) gathering materials, resources and premises, (10) planning for contingencies, (11) promoting, marketing and disseminating the project, (12) implementing the project. The evaluation and assessment of the project makes it possible to diagnose the quality and value of the project itself, which appears to be an interesting educational offer that responds to current trends in education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies