Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rodzinne uwarunkowania rozwoju językowego w pierwszych latach życia dziecka

Tytuł:
Rodzinne uwarunkowania rozwoju językowego w pierwszych latach życia dziecka
Family conditions of linguistic development in the first years of a child’s life
Autorzy:
Olejnik-Krupa, Emilia
Współwytwórcy:
Zakład Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej, Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, Uniwersytet Wrocławski
Słowa kluczowe:
dziecko
family
parents
rodzice
rozwój językowy
rodzina
linguistic development
child
Data publikacji:
2019
Wydawca:
EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska
ISBN, ISSN:
20829019
Język:
polski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/23221  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel. Artykuł jest wynikiem teoretycznej refleksji pedagogicznej. Analiza zgromadzonego materiału teoretycznego, który przedstawiam w niniejszym tekście, pokazuje związek między rozwojem językowym dziecka a świadomością, kulturą pedagogiczną rodziców i ich działaniami, które mogą ten proces stymulować. Metoda. Analiza literatury przedmiotu. Wyniki i wnioski. Rodzina jest podstawowym środowiskiem wychowawczym każdego dziecka. Jej oddziaływanie socjalizacyjno-wychowawcze jest szczególnie istotne w zakresie rozwinięcia sprawności językowej. Odpowiednia stymulacja i motywacja ze strony rodziców jest niezbędna do podejmowania prób doskonalenia języka przez dziecko. Przede wszystkim jednak mowa rodziców/opiekunów stanowi istotny wzorzec zachowań językowych.

Aim. This article, named Family conditions of linguistic development in the first years of a child’s life, is the result of my pedagogical, theoretical reflection. Analysis of gained theoretical material, which I present in this text, shows the association between a developing child’s communication system and awareness, parents’ pedagogical culture and theirs actions, which can stimulate that process. Method. Analysis of the subject literature. Results. The family is the basic educational environment of every child. Its socialization and educational impacts are particularly important in terms of developing language skills. Adequate parental stimulation and motivation is essential for a child to try to improve their language. Above all, however, parents/guardians are important patterns of linguistic behavior.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies