Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Employee Engagement and the Facets of its Relationships with Four Constructs: A Study of the COVID-19 Pandemic Era

Tytuł:
Employee Engagement and the Facets of its Relationships with Four Constructs: A Study of the COVID-19 Pandemic Era
Autorzy:
Iddagoda, Anuradha
Sirisena, Aseka R.
Współwytwórcy:
University of Sri Jayewardenepura, The Chartered Institute of Personnel Management, Sri Lanka
Słowa kluczowe:
communication climate
information and communication technology (ICT) awareness and competency
employee engagement
trust
leadership
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Akademia Zarządzania (Academy of Management) Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej
ISBN, ISSN:
2544512X
Język:
angielski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/21232  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
During the COVID-19 pandemic era, the importance of employee engagement increased considerably. Employee engagement paves the way to a high level of employee job performance and organizational financial performance within the organization. The main aim of this study was to investigate employee engagement and its relationships with four constructs which can be considered as the dynamics of employee engagement. The selected four dynamics are leadership, communication climate, information and communication technology awareness and competency, and trust. The unit of analysis in this quantitative study was the executive employees in a Sri Lankan organization whose core business involved publishing, printing, book-selling and education. Four hypotheses were tested with minimal researcher interference in a non-contrived setting as part of this cross-sectional study. Research findings indicated significant relationships between employee engagement and leadership as well as communication climate. Connections to information and communication technology awareness and competency and trust were also established. Further implications and recommendations have been discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies