Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Role of Sail Training as a Factor Strengthening the Hardiness of Extraordinary Youth

Tytuł:
The Role of Sail Training as a Factor Strengthening the Hardiness of Extraordinary Youth
Autorzy:
Romaniuk, Miłosz Wawrzyniec
Współwytwórcy:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Słowa kluczowe:
special educational needs
sail training
hardiness
School Under Sails
extraordinary youth
Data publikacji:
2021-09-07
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN, ISSN:
18954308
Język:
angielski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/20357  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the results of research on the level of the hardiness of participants of high sea cruises implementing the idea of sail training and being a non-standard form of informal education in practice. The study involved 123 people, including 65 girls and 58 boys aged 13 to 18 years, who can be perceived as youth with special educational needs. They were participants of the Krzysztof Baranowski School Under Sails in 2015 and 2016, the cruise of the 42 Author’s High School in Warsaw from 2016, the Catholic School Under Sails in 2017 and Gdańsk School Under Sails in 2019. Method: Pre-posttest study with questionnaires issued on the first and last day of each cruise. Dispositional Resilience Scale was used to measure mental hardiness, commitment, openness to challenges and a sense of control of participants. T-tests were used to check the significance of change in results. Results: The results show a statistically significant increase in hardiness level measured using the Dispositional Resilience Scale. There was also a significant increase in commitment, openness to challenges and a sense of control of participants, which are measured by subscales of the used scale. Conclusions: It can be thought that various types of Schools under Sail are an attractive way to adapt to the special educational needs of gifted young people and strengthen the hardiness of young people, which is a valuable asset of sail training.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies