Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczyciel języka obcego wobec problemu indywidualizacji procesu nauczania

Tytuł:
Nauczyciel języka obcego wobec problemu indywidualizacji procesu nauczania
The Foreign Language Teacher and the Problem of Individualization of the Teaching Process
Autorzy:
Jaworska, Mariola
Współwytwórcy:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Słowa kluczowe:
indywidualizacja procesu nauczania
różnicowanie
individualization of the teaching process
students with particular educational needs
opinion survey
uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
foreign language teacher
differentiation
nauczyciel języka obcego
badanie sondażowe
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN, ISSN:
1426–7241
Język:
polski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/18655  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the light of postulated and desired teachers’ sensitivity to the problems of students with particular educational needs, including students with specific learning difficulties, the necessity of the individualization of the teaching process appears to be especially important. Individualization, or differentiation, is understood in this perspective as the organizational and didactic-methodological activities applied during lessons in order to take into consideration various capabilities of the learners and to enable them to develop their full motoric, intellectual and emotional potential. According to the recommendations, the teacher is obliged to provide the pedagogical help in the form of individualized teaching curriculum and evaluation system, to apply teaching methods adjusted to the student as well as special organizational solutions. How is the individualization of the teaching process understood by foreign language teachers? Do they identify the particular needs of their students? What needs are most commonly recognized by them? How do the teachers assess the proposed necessity of the individualization of the teaching process? Answer to these questions was the aim of the opinion survey presented in the article which was carried out among teachers working in various types of schools.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies