Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Marginalizacja psychologicznych uwarunkowań w szkolnym aplikowaniu wiedzy uczniom szkół podstawowych w Polsce: Z obserwacji rodzica i wykładowcy akademickiego

Tytuł:
Marginalizacja psychologicznych uwarunkowań w szkolnym aplikowaniu wiedzy uczniom szkół podstawowych w Polsce: Z obserwacji rodzica i wykładowcy akademickiego
Autorzy:
Kowalik, Krzysztof
Współwytwórcy:
Politechnika Opolska
Słowa kluczowe:
edukacja
psychologia
internet
model transmisyjny
indywidualność
nowa szkoła
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Швидкодрук
Język:
polski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/18155  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podniesiono problem niedostatecznego uwzględniania osiągnięć psychologii w obszarze edukacji. Skonfrontowano, odnosząc się nie tylko do wybranej literatury, lecz także do osobistych doświadczeń autora, tradycyjny, mechaniczny i transmisyjny model edukacji z próbami nowego do niej podejścia, w której aktywną stroną pozostaje nie tylko nauczyciel – depozytariusz wiedzy, lecz także uczeń wraz ze swoją indywidulaną wrażliwością, uzdolnieniami i doświadczeniami, które okazują się nie tylko przydatne lecz wręcz niezbędne w procesie aplikowania i przyswaja wiedzy, lub precyzyjniej – uczenia się, na które nie składa się jedynie opanowanie określonego zasobu informacji, lecz także szeroki wachlarz doświadczeń i przedwiedzy pozyskiwany poza szkołą.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies