Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Академическое электронное обучение в Польше: результаты диагностического исследования

Tytuł:
Академическое электронное обучение в Польше: результаты диагностического исследования
Academic E-learning in Poland. Results of a Diagnostic Survey
E-learning académico en Polonia: resultados de una encuesta de diagnóstico
E-learning akademicki w Polsce – wyniki sondażu diagnostycznego
Autorzy:
Gładysz, Bartłomiej
Maleńczyk, Izabela
Współwytwórcy:
Warsaw University of Technology, Faculty of Production Engineering, Institute of Production Systems Organisation
Słowa kluczowe:
e-learning en Polonia
академическое электронное обучение
e-learning in Poland
распространение электронного обучения
upowszechnienie e-learningu
электронное обучение в Польше
difusión del e-learning
diagnostic survey
sondaż diagnostyczny
e-learning w Polsce
e-learning akademicki
academic e-learning
e-learning académico
encuesta de diagnóstico
диагностическое обследование
dissemination of e-learning
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ISBN, ISSN:
25436155
24512583
Język:
angielski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/17935  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Академическое электронное обучение не является новым явлением ни в мире, ни в Польше. Тем не менее, существует всего несколько публикаций, в которых рассматривается академическое электронное обучение в Польше с более широкой точки зрения (то есть, по всей стране, а не только в контексте конкретного курса, преподавателя или ориентации в университете), и ни в одной из них не представлен комплексный анализ и диагностика. Цель данной статьи – представить исследование академического электронного обучения в Польше как в государственных, так и в частных университетах. Выборка из 139 университетов была исследована, и отношения между переменными, такими как характеристики процесса электронногообучения и характеристики университета, были проанализированы с помощью проверки гипотез. Результаты опроса могут послужить основой для сравнения на национальном и международном уровнях и предложить стратегические направления для руководства университета.

El e-learning académico no es un fenómeno nuevo ni en todo el mundo ni en Polonia. Sin embargo, solo hay unas pocas publicaciones que examinan el aprendizaje electrónico académico en Polonia desde una perspectiva más amplia (es decir, en todo el país y no solo desde el curso específico, el miembro del profesorado o la orientación universitaria) y ninguna de ellas presenta análisis y diagnósticos complejos. El objetivo de este trabajo es presentar una investigación del e-learning académico en Polonia en universidades públicas y privadas. Se encuestó a la muestra de 139 universidades y se analizaron las relaciones entre variables, como las características del proceso de aprendizaje electrónico y las características de la universidad, a través de pruebas de hipótesis. Los resultados de la encuesta pueden constituir una base para la comparación a nivel nacional e internacional y ofrecer direcciones estratégicas para las autoridades universitarias.

Academic e-learning is not a new phenomenon world-wide or in Poland. However, there are only a few publications examining academic e-learning in Poland from a wider perspective (i.e., country-wide, and not only from that of the specific course, faculty member, or university orientation), and none of them present complex analysis and diagnosis. The goal of this paper is to present an investigation of academic e-learning in Poland in both public and private universities. The sample of 139 universities was surveyed, and relations between variables – such as e-learning process characteristics and university characteristics – were analysed via hypotheses testing. Results of the survey may constitute a basis for comparison on a national and international level and offer strategic directions for university authorities.

E-learning akademicki nie jest zjawiskiem nowym na świecie, ani w Polsce. Jednakże publikacje podejmujące tematykę e-learningu w Polsce z szerszej perspektywy (tj. kraju, a nie jedynie przedmiotów, wydziałów czy uniwersytetów) są nieliczne. Żadna z tych publikacji nie prezentuje kompleksowej analizy i diagnozy. Celem niniejszego artykułu jest prezentacja diagnozy e-learningu akademickiego w Polsce zarówno dla publicznych, jak i prywatnych uczelni. Diagnozę przeprowadzono dla próby 139 uczelni. Przeprowadzono statystyczną weryfikację hipotez dla zależności pomiędzy zmiennymi opisującymi proces e-learningu a zmiennymi opisującymi uczelnię. Wyniki diagnozy mogą stanowić podstawę porównań zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym, a także bazę dla wytyczania kierunków strategicznych przez władze uczelni.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies