Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konkurencyjność w branży motoryzacyjnej na przykładzie rynku sprzedaży samochodów w Polsce

Tytuł:
Konkurencyjność w branży motoryzacyjnej na przykładzie rynku sprzedaży samochodów w Polsce
Autorzy:
Misztalewski, Karol
Daniluk, Andrzej
Współwytwórcy:
Politechnika Białostocka, Wydział Inżynierii Zarządzania
Słowa kluczowe:
innowacyjność
branża motoryzacyjna
pozycja konkurencyjna
konkurencyjność
innowacje
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej
ISBN, ISSN:
2544512X
Język:
polski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/16490  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy problematyki kształtowania pozycji konkurencyjnej w warunkach nasilonej konkurencji w sektorze, opartej na wdrażaniu innowacji produktowych. Brak jest w literaturze ujęcia sektorowego tego problemu, które byłoby pomocne dla przedsiębiorstw. Takim sektorem jest branża motoryzacyjna, w której funkcjonuje wiele podmiotów operujących w skali globalnej. Producenci samochodów oferują swoje produkty jednocześnie na wielu rynkach, przy ich dostosowaniu do różnorodnych potrzeb klientów oraz z uwzględnieniem skomplikowanych przepisów prawa i podwyższonych norm technicznych. Wskazano na główne działania podejmowane przez producentów aut w zakresie wdrażania innowacji, obejmujących przede wszystkim systemy bezpieczeństwa i ograniczenia roli człowieka w obsłudze pojazdów. Przeprowadzono analizę materiałów źródłowych oraz danych statystycznych pozyskanych od instytucji zajmujących się funkcjonowaniem branży motoryzacyjnej. Na tej podstawie dokonano oceny sytuacji na rynku nowych samochodów w Polsce, w kontekście kształtowania pozycji konkurencyjnej, przede wszystkim w odniesieniu do liderów rynku. Ze względu na znaczne bariery wejścia do sektora, niezagrożona wydaje się być pozycja liderów rynku pod względem wolumenu sprzedaży, w szczególności w przypadku marek samochodowych premium. Firmy te stanowią jednocześnie koła zamachowe branży motoryzacyjnej, także w zakresie wysoce innowacyjnych rozwiązań wdrażanych w produkowanych przez siebie pojazdach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies