Tytuł pozycji:
Farm Management in a Market Economy
Celem opracowania jest przedstawienie sylwetki przedsiębiorcy zarządzającego
gospodarstwem rolnym przy uwzględnieniu różnych okoliczności i cech osobowościowych
oraz otaczającego środowiska. Opracowanie oparto na przeglądzie literatury specjalistycznej, własnych spostrzeżeniach i przemyśleniach jako pracownika ARiMR oraz doświadczeniu praktycznym jako współwłaścicielki gospodarstwa rolnego położonego w gminie Boćki (powiat Bielsk Podlaski). Spostrzeżenia i przemyślenia, a także literatura przedmiotu potwierdziły, że po
transformacji systemu społeczno-gospodarczego Polski, nastąpiła zmiana sylwetki współczesnego rolnika. Współczesny rolnik powinien posiadać bogatą wiedzę
specjalistyczną, korzystać z różnych form doskonalenia zawodowego i umiejętności innych przedsiębiorców. Powinien być także otwarty na wszelkiego rodzaju zmiany w środowisku funkcjonującego gospodarstwa.
Subject and purpose of work: The aim of the study is to present the silhouette of
entrepreneur managing a farm taking into account different circumstances and personality traits and the surrounding environment. Materials and methods: The study was based on a review of specialist literature and own observations and thoughts as an ARiMR employee and practical experience as a co-owner of a farm located in the Boćki commune (area Bielsk Podlaski).
Results and conclusions: Observations and thoughts, as well as the literature of the subject confirmed that after the transformation of the socio-economic system of Poland, the modern farmer's silhouette changed. A modern farmer should have extensive specialist knowledge, use various forms of professional development and skills of other entrepreneurs. It should also be open to any kind of changes in the environment of a functioning farm.