Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Characteristics of Intrapreneurs in Scale-Intensive Service Firms

Tytuł:
Characteristics of Intrapreneurs in Scale-Intensive Service Firms
Autorzy:
Hydle, Katja Maria
Breunig, Karl Joachim
Aas, Tor Helge
Współwytwórcy:
International Research Institute of Stavanger, Norway
School of Business and Law, University of Agder, Norway
School of Business, Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, Norway
Słowa kluczowe:
intrapreneurship
scale-intensive services
service innovation
innovation management
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis Univeristy
ISBN, ISSN:
22997326
Język:
angielski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/15335  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This empirical paper explores the work of employees in charge of service innovation when firms develop and launch new scale-intensive services by addressing two research questions: i) How do employees responsible for service innovation work? and ii) what are the related managerial implications when developing and launching new scale-intensive services? To this end, 21 qualitative, in-depth interviews were conducted with employees in five large scale-intensive service firms. The findings suggest that the involvement of internal professionals is an asset when new scale-intensive services are developed, and that internal professionals act as intrapreneurs when they are involved in the development of radically new scale-intensive services. This paper integrates understanding from the innovation management literature with knowledge of professionals from extant literature on professional service firms since we find that professionals in scale-intensive firms act as intrapreneurs. Thus, this paper extends the theory on determinants of innovation in scale-intensive service firms, blending insights from both findings and theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies