Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja całożyciowa – z perspektywy emerytowanych nauczycieli

Tytuł:
Edukacja całożyciowa – z perspektywy emerytowanych nauczycieli
Autorzy:
Białożyt, Katarzyna
Pikuła, Norbert G.
Współwytwórcy:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Słowa kluczowe:
rozwój nauczyciela
nauczyciel
teacher development
teacher
retirement
emerytura
lifelong education
edukacja całożyciowa
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Scriptum
Język:
polski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/14854  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto problematykę edukacji całożyciowej z punktu widzenia doświadczeń i opinii emerytowanych nauczycieli. W prezentowanych badaniach, które miały charakter badań jakościowych, dążono do odpowiedzi na pytanie o to, jak przedstawia się edukacja całożyciowa w życiu emerytowanych nauczycieli. W badaniach przyjęto, zgodnie z założeniami leżącymi u podstaw edukacji ustawicznej, że edukacja tego rodzaju jest wielowymiarowa i przejawia się w postaci edukacji formalnej, nieformalnej i pozaformalnej. Uobecnianie się edukacji w tych wymiarach sprzyja holistycznemu rozwojowi człowieka. Wraz z wiekiem istotny staje się fakt podejmowania aktywności edukacyjnej na polu nieformalnym oraz pozaformalnym. Badania pokazały, iż emerytowane nauczycielki w sposób odmienny definiują edukację całożyciową, co wpływa na podejmowanie różnych form aktywności edukacyjnej.

The article addresses the issues of lifelong education from the point of view of the experiences and opinions of retired teachers. The presented studies, which were of qualitative research, were aimed at answering the question of how lifelong education is presented in the life of retired teachers. In the research, according to the assumptions underlying education in continuing education, this type of education is multidimensional and is manifested in Formal, informal and non-formal education. The presence of education in these dimensions is conducive to the holistic development of man. With age, it becomes important to undertake educational activity in the informal and non-formal areas. Research has shown that retired teachers differently define lifelong education, which influences the undertaking of various forms of educational activity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies