Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Open Service Innovation: The Case of Tourism Firms in Scandinavia

Tytuł:
Open Service Innovation: The Case of Tourism Firms in Scandinavia
Autorzy:
Aas, Tor Helge
Współwytwórcy:
School of Business and Law, University of Agder, Norway
Słowa kluczowe:
new service development
open innovation
tourism management
service innovation
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Fundacja Upowszechniająca Wiedzę i Naukę "Cognitione" / Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis Univeristy
ISBN, ISSN:
22997326
Język:
angielski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/14211  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Most empirical research investgatng open innovaton has focused on the development of new physical products in manufacturing industries, whereas open service innovaton has not been researched correspondingly. Services have some characteristcs that distnguish them from physical products, which may affect the types of open innovaton practce utlised during service innovaton processes. Tourism services comprise a subset of services that is partcularly distant from tangible products. Therefore, the exploraton of how tourism frms utlise different types of open innovaton practce offers a valuable opportunity to learn about the nature of open service innovaton practces. Thus, this paper addresses the following research queston: what types of open innovaton practce are utlised during the development of new tourism services? A qualitatve case study approach was used to answer the research queston. The fndings suggest that pecuniary and non-pecuniary inflows of knowledge are utlised during service innovaton processes in tourism. However, the stage of the innovaton process at which inflows of knowledge are utlised varies systematcally with respect to whether the innovaton is perceived to be incremental or more radical. The fndings also indicate that tourism frms reveal knowledge to other tourism frms in non-pecuniary outbound open innovaton processes. However, no example of a pecuniary outbound open innovaton practce was identfed in this study. Implicatons for management and further research are discussed in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies