Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Empowering Women Entrepreneurs Through Microcredit: Assessing the Role of Sarhad Rural Support Program in Pakistan

Tytuł:
Empowering Women Entrepreneurs Through Microcredit: Assessing the Role of Sarhad Rural Support Program in Pakistan
Autorzy:
Nabi, Peer Ghulam
Khan, Muhammad Amman
Kanwal, Nazish
Shah, Ashfaq Ahmad
Słowa kluczowe:
social and economic empowerment
microcredit
Khyber Pakhtunkhwa province
women entrepreneurs
Pakistan
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Fundacja Upowszechniająca Wiedzę i Naukę "Cognitione" / Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis Univeristy
ISBN, ISSN:
22997326
Język:
angielski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/14204  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Microcredit has been recognized as an effective tool to foster entrepreneurship among the rural women. Traditionally, women entrepreneurs in Pakistan are handicapped in the matter of organizing and running their businesses due to absence of capital and fear of failure. With the efforts of state-owned and private microcredit instructions, many Pakistani women are now establishing new businesses with ideas to start micro and small enterprises. This paper intends to examine the role of Sarhad Rural Support Program (SRSP) in empowering women entrepreneurs through microcredit in Khyber Pakhtunkhwa province of Pakistan. The study was undertaken in six villages from three selected districts to examine the effect of microcredit on social and economic empowerment of the rural women entrepreneurs. The field data was collected by applying multistage sampling techniques from the sample size of 300 women entrepreneurs. However, social and economic empowerment index was developed for the assessment of socioeconomic empowerment of the women entrepreneurs. The study found significant improvement in the social and economic status of the women entrepreneurs and concludes that the overall effect of SRSP’s microcredit was positive in empowering women entrepreneurs and promoting entrepreneurship in the study area. However, to effectively address the gender-related constraints and cultural sensitivity that limit equitable access of women entrepreneurs to the local markets, support services are required by the SRSP to create linkages between the women entrepreneurs and local markets.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies