Tytuł pozycji:
W poszukiwaniu modelu organizacji zarządzającej innowacjami w formule "open innovation" - studium przypadku
Największym wyzwaniem współczesnych firm jest zbudowanie odpowiedniego, samodoskonalącego się modelu biznesowego, który będzie miał zdolność przekształcania wiedzy, idei, pomysłów w wartość rynkową, a jednocześnie będzie rozwijał przewagę konkurencyjną. Wiedza potrzebna firmie jest szeroko rozproszona, musi ona zatem nauczyć się pozyskać innowacje z różnych źródeł wewnętrznych i zewnętrznych i wpisywać je w swój model biznesowy. Niestety większość organizacji nadal traktuje badania i rozwój oddzielnie od modelu biznesowego firmy.
Celem publikacji jest zaprezentowanie różnych koncepcji zarządzania innowacjami otwartymi, które służą podniesieniu wartości organizacji. Opis tych koncepcji poparto studium przypadku otwartej formuły konsorcjum, reprezentującego wszystkie zainteresowane grupy interesariuszy. Taka konstrukcja współpracy ma wyeliminować słabości mechanizmu transakcji pomiędzy sferą nauki a sferą biznesu. Inicjatorzy projektu przyjęli założenie, że istnieje możliwość zbudowania modelu zarządzania innowacjami, w którym strona podażowa jaki i popytowa innowacji będą wspólnie inicjowały, realizowały i wdrażały innowacje akceptowane przez rynek.
Publikacja jest rezultatem postępowania badawczego opartego na przeglądzie literatury nauk o zarządzaniu podejmujących problematykę otwartych innowacji oraz studium przypadku konsorcjum Centrum Kompetencji, opartym na badaniach PWC Polska oraz obserwacji uczestniczącej autora jako wiceprezesa zarządu GA Puławy.