Tytuł pozycji:
Problemy nauczycieli zaangażowanych w kształcenie na odległość – wyniki terenowych badań jakościowych
Artykuł zawiera wnioski z badań odnoszące się do trudności
napotykanych przez kadrę nauczycielską zaangażowaną
w kształcenie na odległość (KnO), które mają wpływ na
rozwój tej formy edukacji. Przykłady dostarczane przez
badaczy skoncentrowanych na problematyce e-learningu,
jak również głosy praktyków potwierdzają, że doświadczenia
nauczycieli i związana z nimi wiara w sens tego
rodzaju kształcenia stanowią niezbędny warunek rozwoju
tej metody przekazywania wiedzy. W zaprezentowanych
wnioskach jednoznacznie podkreślono istotną rolę wsparcia
udzielanego nauczycielom w budowaniu ich zaangażowania
w pracę. Omawiane w artykule rezultaty opierają się
na ogólnopolskich terenowych badaniach jakościowych
realizowanych przez autora artykułu w ramach metody
rozszerzonych przypadków Burawoya. Wyniki dokonanej
diagnozy posłużyły do zainicjowania szeroko pojętych
ogólnopolskich szkoleń promotorów KnO, które odbyły się
w latach 2012–2014.
Piotr Chomczyński