Tytuł pozycji:
Zróżnicowanie terytorialne regionalnego produktu turystycznego na przykładzie szlaków kulinarnych w Polsce
Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia turystyki kulinarnej na przykładzie
szlaków kulinarnych w Polsce z uwzględnieniem ich zróżnicowania terytorialnego. Zwrócono
uwagę na potencjał żywności regionalnej w rozwoju produktów turystycznych zwłaszcza
na obszarach wiejskich w kraju, z uwzględnieniem ich identyfikacji i promocji poprzez lokalne
instytucje prywatne i publiczne. W opracowaniu wykorzystano źródła informacji pochodzące
z baz danych Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (KSOW), regionalnych organizacji
turystycznych, urzędów marszałkowskich i urzędów miast oraz oficjalnych stron internetowych
LGD i szlaków. Opracowanie zostało zrealizowane w ramach projektu badawczego grantu
NCN Nr 3745/B/H03/2011/40. W analizie problemu badawczego wykorzystano metodę
opisową.
This article aims at presenting the role of tourism on the example of culinary routes of
Poland, taking account of their territorial variation. The Author pays attention to the potential of
regional food in the development of tourist products, especially in Polish rural areas, taking account of
a possibility to identify and promote them by private and public local institutions. The article is based
on information sources originating from the data basis of the National Rural Aras Network (KSOW),
Regional Tourist Organizations, Marshal Offices and Municipal Offices, as well as official web-sites
devoted to culinary routes of particular voivodeships. The article was developed under
a research project NCN No 3745/B/H03/2011/40. Descriptive method was used to analyze the issue
under consideration.