Tytuł pozycji:
Porównanie wydajności trójwymiarowych gier z użyciem silników CryEngine i Unity
W artykule przedstawiono wyniki badań wydajności aplikacji utworzonych na silnikach gier wideo: Unity i CryEngine. Przeprowadzone badania skupiały się na zestawieniu dwóch aplikacji utworzonych na wskazanych silnikach. Wybrano parametry, dla których zostało wykonane porównanie, mianowicie liczbę klatek na sekundę, wykorzystanie procesora, zużycie pamięci RAM, a także czas generowania obiektów 3D przez aplikacje. Wykonane aplikacje korzystały z tych samych zasobów i zbliżonego kodu. Postawiona w artykule hipoteza – Unity jest silnikiem wydajniejszym niż CryEngine – została zweryfikowana i częściowo udowodniona: oba silniki są wydajniejsze w zależności od sposobu wykorzystania.
This article presents the results of the performance studies of applications created with use of CryEngine and Unity game engines. Presented research was mainly focused on comparison of two applications created on selected engines. Several parameters were selected for the research: frame rate, CPU usage, RAM usage and generation time of 3D objects. Created applications were built with the use of the same graphic resources and similar source code. The hypotheses set in the article – Unity game engine is more efficient than CryEngine – have been verified and partially confirmed: engines are more efficient in different environments.