Tytuł pozycji:
Błędy językowe w pracach pisemnych przyszłych lektorów języka polskiego jako obcego
Autorka analizuje błędy językowe w pracach studentów specjalizacji glottodydaktycznej
studiujących na Uniwersytecie Łódzkim. Przedstawia klasyfikację błędów
z podziałem na wewnątrz- i zewnątrzjęzykowe oraz podaje liczne przykłady. Ilustrują one niepokojące
zjawisko niedostatecznej kompetencji przyszłych lektorów JPJO w rodzimym języku,
zarówno wśród studentów filologii polskiej (pierwszego i drugiego stopnia), jak i filologii
obcych oraz ukazują pilną potrzebę podjęcia działań mających na celu przeciwdziałanie temu
zjawisku.
The author analyses language errors found in texts written by the University of
Lodz students preparing to work as teachers of Polish as a foreign language. She presents a classification
of these errors and numerous examples. They illustrate the alarming phenomenon that the
future teachers of Polish as a foreign language do not possess sufficient competence in their own
native language (which is true for both students of Polish philology at the B.A. and M.A. level and
foreign philologies). Therefore, there exists an urgent need to take action against this worrying
tendency.