Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Factors affecting car-sharing and participation in the sharing economy

Tytuł:
Factors affecting car-sharing and participation in the sharing economy
Autorzy:
Szymkowiak, Andrzej
Żelichowska, Elżbieta
Tematy:
sharing economy
car-sharing
collaborative consumption
consumer behaviour
participation
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia; 2019, 53, 2; 99-108
0459-9586
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The dissemination of the idea of the sharing economy has created new opportunities in many areas of consumer life. A particular impact can be seen in the short-term rental and joint travel market. The popularity of online portals allowing shared car trips demonstrates that this is an area worth exploring. This research involved 275 respondents in order to identify the main factors conditioning the willingness to use these types of services. A confirmatory factor analysis confirmed the existence of three factors – savings, expectation and atmosphere – that determine the use of car-sharing. The article describes the entire procedure and estimates the fit of the model. Finally, limitations and recommendations for further research are provided.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies