Tytuł pozycji:
Zabawy i zabawki dziecięce w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku – wybrane problemy z wykorzystaniem grafik z epoki
- Tytuł:
-
Zabawy i zabawki dziecięce w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku – wybrane problemy z wykorzystaniem grafik z epoki
Games and children’s toys in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries – selected aspects of using graphics from the period
- Autorzy:
-
Nawrot-Borowska, Monika
- Tematy:
-
fun
toy
childhood
19th century
iconography
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Źródło:
-
Biuletyn Historii Wychowania; 2013, 30; 65-88
1233-2224
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Games and children’s toys in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries – selected aspects of using graphics from the period The aim of the article is to present aspects of selected games and children’s toys in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries. The inspiration for the consideration will be graphics from the press and (mainly children’s) literature of the period, accompanied by a description of the games and toys presented in them. The sources providing the graphics will be educational literature and guides, and guides to the health and hygiene of children and teenagers. These texts can be useful in studying history, whether in the classroom or during seminars on the history of education