Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fat taxes and promotional tax dimension

Tytuł:
Fat taxes and promotional tax dimension
Autorzy:
Parente, Salvatore Antonello
Tematy:
protection of human health paternalism
junk food
promotional taxation
fat taxes
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Journal of Modern Science; 2019, 42, 3; 239-264
1734-2031
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nutritional taxation includes the collection of tax instruments, relating to assumption the consumption, sale or production of food injurious to health human, whose preservation in the food sector is ensured by multiple models: administrative coercive measures, aimed to limiting the harmful food consumption; fat taxes, with which subject to taxation “junk foods”, discouraging the use, in order to increase the consumption of foods less harmful and adopting healthier lifestyles; food regulations, aimed to inducing the producers to place on the market products sanitary; communication campaigns, information, awareness and education. In short, fat taxes are the result of the evolution of the tax order, that, to acquisitive and redistributive logic, own of matter, supports a promotional logic, susceptible to direct taxpayer food choices.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies