Tytuł pozycji:
Język C# i biblioteka DirectX w procesie wspomagania tworzenia gier na platformie MS Windows
Tworzenie grafiki komputerowej na potrzeby symulacji oraz gier jest zadaniem dość trudnym
w porównaniu z innymi dziedzinami programowania. Wymagana jest znaczna wiedza z zakresu
matematyki i fizyki oraz dostęp do odpowiednich bibliotek takich jak np. DirectX. W artykule
przedstawiono historię i istotne elementy grafiki komputerowej w odniesieniu do platformy MS
Windows. Została pokrótce scharakteryzowana biblioteka DirectX. Użycie elementów biblioteki
przedstawiono za pomocą prostego przykładu. Biblioteka została zastosowana w środowisku NET.
Framework. Przykładową aplikację napisano w języku C#. Podano jego główne cechy i porównano
z innymi popularnymi językami (C++, Java) w celu wykazania, że jest on nowoczesnym, wygodnym
i prostym w użyciu narzędziem do tworzenia aplikacji, również graficznych.
Designing computer graphics for simulations and games is quite a difficult task in comparison
with other domains of software design. Not only is considerable knowledge required in the field
of mathematics and physics, but also the access to proper libraries, such as DirectX, is vital. The
article describes the history and the most important features of computer graphics with reference
to the MS Windows platform. The DirectX library is briefly described. The usage of the library is
demonstrated on a simple example. The library is used in .NET Framework environment. Example
application is written in C# language. The main features of C# are shown and the language is compared
with other frequently used programming languages, such as C++ and Java, to show that C# is
a modern, simple and convenient tool for creating applications, also graphical ones.