Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Urban sprawl a mobilność w metropolii: pomiar strat finansowych dojazdów do miasta rdzeniowego

Tytuł:
Urban sprawl a mobilność w metropolii: pomiar strat finansowych dojazdów do miasta rdzeniowego
Metropolitan Urban Sprawl and Mobility: Core City Estimation of Financial Losses due to Commuting
Autorzy:
Lityński, Piotr
Tematy:
przestrzeń
mobilność
obszar metropolitalny
koszty
dojazdy do pracy
sieć drogowa
space
mobility
metropolitan area
costs
commuting to work
road network
Data publikacji:
2018-11-14
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna; 2018, 42; 39-48
2353-1428
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Podjęta problematyka sytuuje artykuł w nurcie badań nad kosztami niekontrolowanej suburbanizacji w Polsce. Celem artykułu jest próba oszacowania strat z tytułu dojazdów mieszkańców do pracy do miasta rdzeniowego. Obliczenia przeprowadzono dla Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego. Wskazano, że straty społeczne z tytułu dojazdów do pracy są wysokie i przekraczają 400 mln zł rocznie. Straty te są konsekwencją niefunkcjonalnego układu drogowego będącego pochodną chaotycznej struktury przestrzennej wywołanej urban sprawl.

The subject of the article situates the research in the field of the costs of uncontrolled suburbanisation. The purpose of the article is an attempt to estimate the losses from commuting residents to a workplace in the core city. The calculations were carried out for the Cracow Metropolitan Area, Poland. It was pointed out that social losses from commuting to work are high and exceed PLN 400 million annually. These losses are a consequence of a non-functional road system being a derivative of the chaotic spatial structure caused by urban sprawl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies