Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Śródlądowe drogi wodne oraz flota śródlądowa w krajach europejskich w latach 1990-2003

Tytuł:
Śródlądowe drogi wodne oraz flota śródlądowa w krajach europejskich w latach 1990-2003
lnland Waterways and lnland Waterway Fleet in European Countries in the Years 1990-2003
Autorzy:
Białas-Motyl, A.
Kuźmiński, W.
Tematy:
transport śródlądowy
tabor pływający
drogi śródlądowe
barka
holowniki
pchacze
inland waterway transport
inland waterway fleet
inland waterways
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2007, 12 (84); 15-22
1733-8670
2392-0378
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Transport śródlądowy uznawany jest za bardzo ekonomiczny i bezpieczny rodzaj transportu. Może on stanowić znakomitą alternatywę dla innych rodzajów transportu (głównie drogowego i kolejowego). Jednak możliwość jego wykorzystania zależy przede wszystkim od stopnia rozwoju śródlądowych dróg wodnych oraz taboru pływającego w danym kraju. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie stanu śródlądowych dróg wodnych - długości oraz gęstości, a ponadto zmian we flocie śródlądowej w krajach europejskich. Analiza zmiennych została przeprowadzona głównie na podstawie danych Urzędu Statystycznego Unii Europejskiej (Eurostat).

Inland waterway transport is regarded as a very economical and safe type of transport. It is a very good alternative for some other types of transport (mainly road and railway). However the possibility of using this type of transport depends mainly on the degree of inland waterways development and inland fleet possessed by each country. In this connection the main aim of the article is to present the state of inland waterways (length and density) and also changes in the inland waterway fleet of European countries. The analysis of the above-mentioned variabIes was based on the Statistical Office of European Communities data.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies