Tytuł pozycji:
Macierz stylów komunikowania - wyniki badań preferencji komunikacyjnych studentów
- Tytuł:
-
Macierz stylów komunikowania - wyniki badań preferencji komunikacyjnych studentów
Communication Styles Matrix - Research Findings on Communication’s Preferences of Students
- Autorzy:
-
Czapla, Tomasz
Samuel, Ewa
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2013, 282
0208-6018
2353-7663
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper a concept of communication styles matrix was discussed. This matrix based
on two variables – level of the dominance and socialization – lets define four styles
of communicating: analytical, dominating, friendly and expressive. In the paper also practical
guidelines concerning recognizing individual styles and adapting it in own communication were
presented. The paper also present research findings of communication preferences of the group
of 115 students.
W artykule omówiona została koncepcja macierzy stylów komunikowania się. Macierz
ta oparta na dwóch zmiennych – poziomie dominacji i uspołecznienia – pozwala zdefiniować
cztery style komunikowania się: analityczny, dominujący, przyjacielski i ekspresywny. W artykule
zaprezentowane zostały także praktyczne wytyczne dotyczące rozpoznawania poszczególnych
stylów i dostosowywania do nich własnej komunikacji. W artykule zaprezentowano także wyniki
badań preferencji komunikacyjnych grupy 115 studentów.