Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Econometric Evaluation of Effective Control in a System of "Transport-reserves" Type

Tytuł:
Econometric Evaluation of Effective Control in a System of "Transport-reserves" Type
Ekonometryczną ocena efektywnego sterowania systemem typu „transporl-zasady”
Autorzy:
Król, Mieczysław
Pisula, Tomasz
Tematy:
inventory systems
inventory management
optimal control
simulation and forecasting
Data publikacji:
2003
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2003, 164
0208-6018
2353-7663
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an econometric evaluation of possibilities of effective control in a system of ‘transport-reserves’ type with an emergency supply. The system consists of one sender of resources and one receiver of resources, and has a stock reservoir, which secures continuous operation of the receiver even if there is a supply failure. The effectiveness of the system operation (in economical terms) was assessed on the basis of the so-called function of losses. The function takes into account the total system losses, which are connected with: resources supply costs, storage costs and emergency supply costs from external suppliers. The function of losses also accounts for additional profits resulting from the sale of the excess resources to external buyers. The detailed econometric analysis of the function of losses for different variants of the system operation provided a lot of practical conclusions, which make it possible (by means of appropriate choice of the parameters) to control the system in such a way that its operation is the most effective.

W pracy przedstawiono ekonometryczną ocenę możliwości efektywnego sterowania pewnym systemem typu „transport-zasoby” z awaryjnym układem transportowym, składającym się z pojedynczego nadawcy zasobów i pojedynczego ich odbiorcy oraz z magazynem zasobów jako buforem, zapewniającym ciągłą pracę odbiorcy, nawet w sytuacji awarii dostaw zasobów od nadawcy. Za miarę efektywności funkcjonowania systemu (w aspekcie ekonomicznym) przyjęto tzw. funkcję strat, uwzględniającą sumaryczne straty systemu związane z kosztami pozyskiwania zasobów od nadawcy, kosztami magazynowania ich zapasów oraz kosztami awaryjnego pozyskiwania brakujących zasobów od innych kontrahentów zewnętrznych (w sytuacji ich deficytu). W funkcji strat uwzględniono także ewentualne dodatkowe zyski systemu, wynikające ze sprzedaży nadwyżki zasobów magazynowych (w sytuacji ich nadmiaru) kontrahentom zewnętrznym. Szczegółowa ekonometryczną analiza funkcji strat dla różnych wariantów funkcjonowania systemu pozwoliła na uzyskanie szeregu wniosków o istotnym znaczeniu praktycznym, które umożliwiają takie sterowanie funkcjonowaniem systemu (poprzez odpowiedni dobór jego parametrów), aby funkcjonował on najbardziej efektywnie (ponosił relatywnie niskie straty).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies