Tytuł pozycji:
Construction of the Measurement Scale for Consumer’s Attitudes in the Frame of One-Parametric Rasch Model
- Tytuł:
-
Construction of the Measurement Scale for Consumer’s Attitudes in the Frame of One-Parametric Rasch Model
Konstrukcja skali pomiaru postaw konsumenckich w ujęciu jednoparametrycznego modelu Rascha i danych dychotomicznych
- Autorzy:
-
Tarka, Piotr
- Tematy:
-
scale
Rasch model
the nominal – dichotomous data
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2013, 286
0208-6018
2353-7663
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses issues concerning the scale design based on one-parametric
Rasch model in the context of consumers’ attitudes. The first part describes the specificity of the
measurement in the light of Item Response Theory (IRT). In particular the attention is paid to the
nature of the dichotomous data used in the model. At last, the author presents the scale in reference
to attitudes of people towards their hedonistic, consumer lifestyle.
W artykule autor omawia zagadnienia dotyczące konstrukcji skali pomiarowej postaw
konsumenckich w kontekście jednoparametrycznego modelu Rascha. W pierwszej części opisano
specyfikę pomiaru w świetle teorii reakcji na odpowiedzi (IRT) oraz założenia teoretyczne
stanowiące podbudowę konstrukcji skal pomiarowych. Szczególną uwagę zwrócono na charakter
danych dychotomicznych. W końcowej części opracowania zaprezentowano problem badawczy
w sferze konstrukcji skali do analizy postaw konsumentów wobec konsumpcyjno-hedonistycznego
stylu życia. W pomiarze wykorzystano jednoparametryczny model Rascha.