Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czeskie doświadczenia w obszarze pedagogiki przeżyć

Tytuł:
Czeskie doświadczenia w obszarze pedagogiki przeżyć
Autorzy:
Ewa, Palamer-Kabacińska,
Tematy:
experience
adventure
Czech Republic
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Źródło:
Kwartalnik Pedagogiczny; 2016, 61(2 (240)); 203-216
0023-5938
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Outdoor and adventure education in Poland is still developing and begins to function outside the community of practitioners. Polish researchers mostly rely on the English-language studies, which are based on the British and American experiences, but they fail to notice that the Czech achievements are comparable to the ones in western countries. Moreover, experiences of Poland’s southern neighbours are closer to ours, and thus – the methods used may be more relevant to the Polish conditions. The article describes the development and current state of the outdoor and adventure education as a science in the Czech Republic and presents the achievements of the main centre, ‘PŠL’, which initiates most activities in this field. The study asks questions about the sources of the Czech experience education, terminology, as well as developed methods and techniques of activities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies