Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogika wobec problematyczności bytu ludzkiego. O konfliktach w życiu człowieka

Tytuł:
Pedagogika wobec problematyczności bytu ludzkiego. O konfliktach w życiu człowieka
Autorzy:
Agnieszka, Rumianowska,
Tematy:
conflict
existentialism
human being
education
Data publikacji:
2019-08-20
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Źródło:
Kwartalnik Pedagogiczny; 2019, 64(2 (252)); 70-85
0023-5938
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the article is to outline the problem of widely understood conflicts in human life from the perspective of existential philosophy. Without questioning the importance of psychological research on complex mechanisms underlying conflicts, the author points to the issue of the problematic nature of human existence, the category of freedom, the problem of the authenticity of being and the sense of meaning. In the second part of the paper, the essence of educational process in the context of experiencing difficulties and conflicting situations by human beings has been introduced. The necessity of taking into account the problem of being oneself and constituting a human being in relation to himself, the world and others has been presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies