Tytuł pozycji:
Marketingowy wymiar zachowań przedsiębiorczych na przykładzie mikroprzedsiębiorstw handlowych
- Tytuł:
-
Marketingowy wymiar zachowań przedsiębiorczych na przykładzie mikroprzedsiębiorstw handlowych
The marketing dimension of entrepreneurial behaviour exemplified by commercial microenterprises
- Autorzy:
-
Skowron, S.
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 09[58]
2081-3430
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem niniejszej publikacji jest diagnoza potencjału przedsiębiorczego mikroprzedsiębiorstw
handlowych, rozumianego tu jako względnie trwała zdolność danego podmiotu do
zachowań przedsiębiorczych. Istotnym jej dopełnieniem jest diagnoza aktywności marketingowej
tych firm, oraz aktywności instytucji około biznesowych działających w otoczeniu firm.
Badaniami objęto ogółem ponad 400 firm – mikroprzedsiębiorstw handlowych działających
w 2 regionach Polski: region A – na zachodzie kraju, region B – na wschodzie kraju. W obu
regionach próba badawcza była podobnie liczna, tj. po około 200 firm.
Zachowania przedsiębiorcze mikroprzedsiebiorstw handlowych w badanych regionach
Polski ukazują dość pesymistyczny obraz stanu potencjału przedsiębiorczego tych firm. Diagnoza
potencjału przedsiębiorczego oraz aktywności marketingowej i korzystania z instytucji wsparcia
okołobiznesowego tworzą spójny obraz przedsiębiorczości firm sektora MSP
The subject matter of the present publication is the diagnosis of entrepreneurial potential
of commercial microenterprises, understood here as a relatively stable ability of a given subject to
exhibit entrepreneurial behaviour. A significant supplement is the diagnosis of marketing activity
of those companies, as well as of the marketing activity of business-related institutions functioning
in the environment of the companies.
The study involved over 400 companies – commercial microenterprises functioning in
two regions of Poland: region A – in the west of the country, and region B – in the east. In both
regions, the sample was similar in terms of number – about 200 companies in each of them.
Entrepreneurial behaviour of commercial microenterprises in the studied regions of Poland
present rather a pessimistic image of the condition of the entrepreneurial potential of those
companies. The diagnosis of the entrepreneurial potential and marketing activity and making use
of the institutions of business-related support create a coherent image of the entrepreneurship of
SME sector companies