Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ograniczenie strat produktów mleczarskich w handlu detalicznym jako element społecznie odpowiedzialnego biznesu

Tytuł:
Ograniczenie strat produktów mleczarskich w handlu detalicznym jako element społecznie odpowiedzialnego biznesu
Reducing food losses in the dairy sector as part of corporate social responsibility
Autorzy:
Wrzosek, M.
Bilska, A.
Kolozyn-Krajewska, D.
Krajewski, K.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 6
1508-3535
2450-7296
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy była analiza przyczyn strat mleka i produktów mlecznych w handlu detalicznym oraz na tej podstawie określenie możliwości ich ograniczenia i odzyskiwania. Badania zostały przeprowadzone w 117 obiektach handlowych w województwie mazowieckim oraz podkarpackim w roku 2012. Materiał badawczy mleko i przetwory mleczarskie (1989 produktów), które zostały podzielone na 7 grup asortymentowych. Straty żywności oznaczają zmniejszenie podaży żywności użytkowanej zgodnie z przeznaczeniem, wynikające z niegospodarności, błędów i nieprawidłowości w procesach jej gospodarowania, przebiegających od fazy produkcji do dystrybucji. Koncepcją, która mogłaby wspomóc działania ograniczające straty żywności, jest strategia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), mająca na względzie odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo. Wyniki badań wykazały, że 40% strat spowodowanych było przekroczeniem terminu przydatności do spożycia, a 60% wynikało z uszkodzeń mechanicznych opakowań. W opracowaniu wskazano na możliwości odpowiedzialnego zarządzania produktami i ich odzyskiwania tak, aby mogły być przekazane przez organizacje pozarządowe do osób potrzebujących.

Food losses means a reducing of supply food, which is used as intended, due to mismanagement, errors and irregularities in its management processes, extending from the manufacturing to distribution. The concept, which could facilitate measures to reduce food losses is strategy of Corporate Social Responsibility (CSR), having regard to the responsibility of enterprises for their impact on society. The aim of this study was to analyze the causes of losses in milk and dairy products at the retail level, which was the basis to determine limits and possibilities of food recovery. Own survey showed that 40% of the losses were caused by exceeding the shelf life and 60% was resulted from mechanical damage of the packs. The possibility of responsible product management and recovery for transferred through non-governmental organizations to people in need was indicated in this study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies