Tytuł pozycji:
EPIC approach as a tool for comparison of transport infrastructure in Poland and France
The EPIC structure allows to know strengths and weaknesses of each
part of the world and of several countries in each part. It helps decision-makers,
in accordance with their problem, to choose the best option of development
and investments. It is a tool to have more information about economy, politics,
infrastructure and competence. The goal of the paper is to compare the infrastructure
in Poland and France by using of the EPIC approach. Poland is one of very good
investment destinations for companies targeting both western and eastern as
well as northern and southern parts of Europe. Unfortunately the transportation
infrastructure in Poland is still poor if you compare with countries in the Western
Europe, even if internationals routes have been developed and modernized. France
is a very good investment destination for companies. The French government
invests in repairs of the railway, maintenance of all the transports, development of
ecological transport and the building of some new roads and new logistics area.
Struktura metody EPIC pozwala na określenie mocnych i słabych strony każdej części świata, ale również poszczególnych krajów. Wspomaga to decydentów w wyborze najlepszej opcji rozwoju i realizacji inwestycji. Jest to narzędzie, które pozwala na uzyskanie informacji na temat gospodarki, polityki, infrastruktury i kompetencji. Celem niniejszego artykułu jest porównanie infrastruktury w Polsce i we Francji za pomocą metody EPIC. Polska jest jednym z bardzo dobrych miejsc realizacji inwestycji przez przedsiębiorstwa zainteresowane zarówno zachodnią i wschodnią, jak i północną oraz południową częścią Europy. Infrastruktura transportowa w Polsce jest niestety nadal słabej jakości w porównaniu z istniejącymi w krajami Europy Zachodniej, nawet jeśli weźmie się pod uwagę to, że polskie drogi międzynarodowe zostały rozbudowane i zmodernizowane. Francja jest bardzo dobrym krajem do realizacji inwestycji. Francuski rząd inwestuje w remonty sieci kolejowych, utrzymanie wszystkich typów transportu, rozwój transportu ekologicznego oraz budowę nowych dróg i obszarów o przeznaczeniu logistycznym.