Tytuł pozycji:
Conference report: Mathematical education in technological universities in Poland
- Tytuł:
-
Conference report: Mathematical education in technological universities in Poland
- Autorzy:
-
Ignaczak, Ewa
Szmuksta-Zawadzka, Maria
- Data publikacji:
-
2011
- Wydawca:
-
Polskie Towarzystwo Matematyczne
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Mathematica Applicanda; 2011, 39, 1
1730-2668
2299-4009
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We wrześniu 2010 roku w Świnoujściu odbyła się XIV Konferencja ,,Nauczanie Matematyki w Uczelniach Technicznych'', zorganizowana przez Studium Matematyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Spotkania takie odbywają się co dwa lata i są przygotowywane przez różne ośrodki akademickie w Polsce. Oprócz matematyków uczestniczą w nich pracownicy uczelni technicznych reprezentujący inne dyscypliny wiedzy, zainteresowani wykorzystaniem matematyki w wykładanych przez siebie przedmiotach, a także prowadzonych badaniach naukowych. Celem tych spotkań jest wymiana doświadczeń oraz wypracowanie rozwiązań zmierzających do zwiększenia efektywności nauczania matematyki na studiach technicznych. Patronat honorowy nad konferencją objęli: JM Rektor Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego oraz Polskie Towarzystwo Matematyczne. Przewodniczącym Komitetu Programowego został dr hab. inż. Krzysztof Szajowski, prof. Politechniki Wrocławskiej, który przewodniczy Komisji ds. Nauczania Matematyki na Uczelniach Technicznych Polskiego Towarzystwa Matematycznego.
The authors give a short report made at the end of the national conference dedicated to mathematical education in technological universities. The Conference was held in September, 2010, in Świnoujście, and organized by the College of Mathematics of the West Pomeranian University of Technology, Szczecin. The report gives an overview of the level of knowledge of mathematics by candidates for study at technological universities and methods used in their education. Some conclusions are also drawn.