Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Language economy in short text messages

Tytuł:
Language economy in short text messages
Autorzy:
Dąbrowska, Marta
Tematy:
short text message, language economy, shortening strategies, contrastive study
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis; 2011, 128
2083-4624
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this paper is to investigate some of the formal characteristics of the genre of the short text message, with a special focus on the concept of language economy, which typically underlies the use of this mode of communication. The subject of analysis are text messages in two languages, English and Polish, which are compared in terms of the methods of text shortening used by the two language systems. The elements studied include word clippings, vowel deletion, word-letter substitution, word-number substitution, spelling simplification, and pronoun deletion. The aim is to establish the preferred options in the two languages and identify reasons for such choices.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies