Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania konsumentów na rynku muzycznym: pokolenie X i Y

Tytuł:
Zachowania konsumentów na rynku muzycznym: pokolenie X i Y
Autorzy:
Kaszycka, Inga
Tematy:
marketing
consumer behaviour
music industry
Generation X
Generation Y
music marketing
marketing, zachowania konsumentów, rynek muzyczny, pokolenie X, pokolenie Y, marketing w branży muzycznej
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia; 2017, 51, 2
0459-9586
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The first half of 2016 was the most successful time in the 21st  century on the Polish music market which value reached the level of almost PLN 110 million. The main aim of this paper is to describe differences in consumer behaviour of representatives of Polish Generations X and Y in music industry. Despite growing market, digitalization of everyday life as well as music industry and large number of researches on online music piracy – there is still lack of research and publications on Polish consumers in music industry. For the purpose of this article, the author decided to use dates that are the most adapted to Polish market – taking the year 1983 as the border for researched Generations.

Pierwsza połowa 2016 roku była dotychczasowo okresem największych sukcesów rynku muzycznego w Polsce na przestrzeni XXI wieku, osiągając wartość rynku na poziomie niemalże 110 milionów złotych. Głównym celem tego artykułu jest opisanie różnic w zachowaniu konsumentów – przedstawiciela pokolenia X i Y – na rynku muzycznym. Pomimo rosnącego rynku, cyfryzacji zarówno codzienności jak i branży muzycznej oraz wielu publikacji na temat internetowego piractwa muzycznego – wciąż brakuje badań i publikacji na temat polskich konsumentów branży muzycznej. Na potrzeby tego artykułu autor zdecydował się przyjąć daty najbardziej przystosowane do polskiego rynku – przyjmując rok 1983 jako graniczny dla badanych generacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies