Tytuł pozycji:
Efektywność rynku sportowych zakładów bukmacherskich online w Polsce
The article is the short case study on the information efficiency of bookmakers’ market in Poland. The author was focused on the three most popular sport leagues: football (soccer), volleyball and handball. Considering the fact that betting odds in sport are very popular kind of investment, the author tried to find an answer to the following questions: is it the real possibility to influence the betting odds or how significant the knowledge is in the process of making decisions on this market? The part of the research is focused on the Ekstraklasa league matches.
Artykuł jest krótkim studium przypadku nad efektywnością informacyjną rynku zakładów sportowych w Polsce. W pracy skupiono się na trzech najbardziej popularnych ligowych dyscyplinach sportowych: piłce nożnej, siatkówce i piłce ręcznej. Wobec szerokiego zainteresowania inwestycjami polegającymi na obstawianiu wyników sportowych starano się dociec, czy istnieje realna możliwość wpływania na kursy bukmacherskie (czy rynek jest wolny od wpływów) i czy istotne znaczenie może odgrywać wiedza fachowa w procesie decyzyjnym. W ramach badania część uwagi poświęcono na rozgrywki Ekstraklasy piłkarskiej.