Tytuł pozycji:
Społeczna odpowiedzialność biznesu przez zarządzanie wiedzą na przykładzie przedsiębiorstw sektora produktów informatycznych
- Tytuł:
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu przez zarządzanie wiedzą na przykładzie przedsiębiorstw sektora produktów informatycznych
- Autorzy:
-
Sztangret, Izabela Barbara
- Tematy:
-
corporate social responsibility, knowledge management, knowledge communities, eco-value, social exclusion (technological)
społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie wiedzą, wspólnoty wiedzy, eko-wartość, wykluczenie społeczne (technologiczne)
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Źródło:
-
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia; 2017, 51, 2
0459-9586
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article identifis and describes the way in which the concept of corporate social responsibility is implemented in the group of selected IT sector entities applied in response to conditions of the environment of functioning. It is perceived through the prism of management of partners’ knowledge in the eco-system of relationships of sample enterprises, IT sector leaders and their cooperants, including customers The problem gained special signifiance in the dynamic environment of functioning of enterprises, determined by social changes (according to the paradigm of the so-called decent society, intergenerational ethics and share consumption), economic changes (economics of moderation, deconsumption as the response to excessive consumerism) and environmental changes (ecologisation and eco-effectiveness in opposition to “exploitation of resources without limits”).
W artykule zidentyfiowano i scharakteryzowano sposoby realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w grupie wybranych podmiotów sektora IT, stosowane w odpowiedzi na warunki środowiska funkcjonowania ujętego przez pryzmat zarządzania wiedzą partnerów w ekosystemie relacji przykładowych przedsiębiorstw, liderów sektora IT i ich kooperantów, w tym klientów. Problem ten zyskał szczególnego znaczenia w dynamicznym otoczeniu funkcjonowania podmiotów warunkowanym zmianami społecznymi (zgodnie z paradygmatem tzw. godnego społeczeństwa, etyki międzypokoleniowej, share consumption), ekonomicznymi (ekonomii umiaru, dekonsumpcji jako odpowiedzi na nadmierny konsumpcjonizm), środowiskowymi (ekologizacji i ekoefektywności, w opozycji do „eksploatacji zasobów bez granic”).