Tytuł pozycji:
Zarządzanie marką w aspekcie rozwoju koncepcji dynamicznych zdolności marketingowych
Artykuł prezentuje wybrane aspekty zarządzania marką, wpisujące się
w koncepcję dynamicznych zdolności marketingowych przedsiębiorstwa. Omówiono
zagadnienia związane z teorią dynamicznych zdolności organizacji jako płaszczyzny rozwoju
dla koncepcji dynamicznych zdolności marketingowych. Wskazano na kluczowe
rutyny z perspektywy zarządzania marką, które są egzemplifikacją dynamicznych zdolności
marketingowych. W aspekcie zmieniających się uwarunkowań rynkowych zwrócono
uwagę na kierunki rozwoju procesu zarządzania marką umożliwiające zdobycie przewagi
konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
The article presents selected aspects of brand management that fit into the
concept of dynamic marketing capabilities of the company. Issues related to the theory
of dynamic organizational capabilities as a development platform for the concept of
dynamic marketing capabilities are discussed. The key routines from the perspective
of brand management have been pointed out, which are an exemplification of dynamic
marketing capabilities. In the aspect of changing market conditions, the directions of
development of the brand management process enabling the acquisition of a competitive
advantage of the company were indicated.