Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social dimension of engagement in virtual brand community creation

Tytuł:
Social dimension of engagement in virtual brand community creation
Społeczny wymiar zaangażowania w budowaniu wirtualnej społeczności marki
Autorzy:
Witczak, Olgierd
Tematy:
Brand
Engagement
Virtual community
Marka
Społeczność wirtualna
Zaangażowanie
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2018, 360; 94-105
2083-8611
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The role of the socialization function of brand communication is increasing, and the key process from the perspective of branding is to sustain the interactions between participants of communication processes (among customers and brands). The level of interactivity is one of the criteria for the choice of the media which are used in the branding communication. The aim of the article is to draw attention to the social dimension of customers engagement in the process of virtual brand community creation. The article presents factors of social dimension which need to be taken into consideration in the process of creation and management of virtual brand community. Network paradigm, symbolic interactionism, and relationship marketing are presented as an analytical background to explain and describe the customer interaction and consumer engagement.

Znaczenie funkcji socjalizacyjnej w komunikacji marki rośnie, a kluczowym procesem z perspektywy zarządzania marką jest podtrzymywanie interakcji pomiędzy uczestnikami procesów komunikacyjnych (pomiędzy klientami i marką). Poziom interaktywności jest jednym z kryteriów wyboru mediów wykorzystywanych w komunikacji marki. Interakcja wydaje się kluczowym zjawiskiem w zarządzaniu marką w obszarze budowania kapitału marki. Źródło zaangażowania konsumenta odnajdujemy w koncepcji marketingu relacji, a analiza zaangażowania stanowi rozwój teorii w obszarze relacji między konsumentami i marką. Wartością dodaną rozwoju teorii z obszaru zaangażowania konsumenta wobec marki jest pogłębienie analizy interaktywnego charakteru relacji z konsumentami poprzez poszerzenie jego zakresu o zjawiska pozazakupowe. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na społeczny wymiar zaangażowania klientów w procesie tworzenia społeczności wirtualnej marki. W opracowaniu przedstawiono czynniki o wymiarze społecznym, które należy wziąć pod uwagę w procesie tworzenia i zarządzania wirtualną społecznością marki. Paradygmat sieci, symboliczny interakcjonizm oraz marketing relacji są przedstawiane jako płaszczyzny analityczne dla wyjaśnienia i opisania interakcji z klientem w budowaniu zaangażowania konsumenta wobec marki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies