Tytuł pozycji:
Rola handlu internetowego w budowaniu nowego modelu biznesu w łańcuchach dostaw
Szybki rozwój handlu internetowego i dynamiczny wzrost jego udziału
w handlu detalicznym, niski poziom marży osiąganej w wielu branżach, z tendencją
malejącą oraz niepewne otoczenie gospodarcze powodują, że przedsiębiorstwa poszukują
nowych modeli biznesu, które pozwolą im rozwijać działalność w nowych warunkach.
W efekcie tradycyjny model biznesu oparty na kluczowych kompetencjach zaczyna
w coraz większym stopniu tracić znaczenie jako nieadekwatny do dynamicznych zmian
zachodzących w gospodarce, otoczeniu prawnym i politycznym. W niniejszym artykule
autorka podjęła próbę opisu procesów związanych z rosnącym udziałem handlu internetowego
oraz ich wpływu na rekonfigurację łańcucha dostaw.
Rapid development of e-commerce, the dynamic growth of its share in the
retail, low levels of profit achieved in many industries, with a downward trend and the
uncertain economic environment makes new ecosystem for companies. There is a reason,
that enterprises are seeking a new business models, which will allowed to develop
activity in the new environment. In effect, the traditional business model based on core competences begins to lose its importance, as a inadequate to the dynamic changes,
occurring in the economy, legal and political environment. In this article the author has
attempted to diagnose the phenomena associated with the increasing share of e-commerce
and its impact on the supply chain configurations.