Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przesłanki i uwarunkowania rozwoju inteligentnych kart płatniczych na przykładzie Octopus card

Tytuł:
Przesłanki i uwarunkowania rozwoju inteligentnych kart płatniczych na przykładzie Octopus card
The determinants of smart cards’ development on the example of Octopus card
Autorzy:
Mitręga-Niestrój, Krystyna
Klimontowicz, Monika
Tematy:
Innowacje płatnicze
Inteligentne karty
Karta Octopus
Octopus Card
Payment innovations
Smart cards
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2017, 325; 121-131
2083-8611
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W rezultacie dynamicznego rozwoju technologii gospodarka światowa przeobraziła się w gospodarkę sieciową, w której kluczową wartością jest dostęp do informacji, wiedza i łączność. Zmienił się nie tylko charakter stosunków ekonomicznych między podmiotami, ale i stylu życia, zachowań zakupowych klientów oraz modeli biznesowych podmiotów gospodarczych. Handel i usługi elektroniczne są jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Zmiany w procesie zakupu towarów i usług skutkują pojawieniem się wielu nowych metod płatności. Pomimo szerokiego wyboru instrumentów płatniczych w wielu regionach świata karty wciąż cieszą się największą popularnością. Zmienia się jednak ich charakter i funkcjonalność. Najbardziej innowacyjne z nich, nazywane kartami inteligentnymi, oferują klientom wiele dodatkowych możliwości. Celem artykułu jest określenie determinant ich rozwoju, do czego wykorzystano metodę badawczą pojedynczego studium przypadku.

As a result of dynamic technology development global economy has become network economy. Among its core value are information, knowledge and connectivity. Altogether with economic relations, the lifestyle, purchase behaviour and organisations’ business models have changed. E-commerce and e-services has become one of the fastest developing fields of economy. Concurrently, new payment methods have appeared. Despite of that, in many regions, cards are still the most popular payment instrument. Today they have different character and functionality. The most innovative ones offer the large number of additional possibilities for customers. The purpose of the paper is to identify determinants of smart cards’ development. The paper uses the methodology of case study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies