Tytuł pozycji:
Koncepcja Zarządzania 2.0 jako konsekwencja rewolucji cyfrowej
Technologie cyfrowe z coraz większą siłą wpływają zarówno na sferę
gospodarczą, społeczną, jak i polityczną oraz kulturową. W szczególności chodzi tu
o takie zjawiska jak: wzrost „inteligencji komputerów”, powszechność cyfryzacji, rozwój
Internetu w wersji 2.0 (Web 2.0); wzrost popularności technologii mobilnych i bezprzewodowych,
Big Data, Cloud Computing, tzw. Internet rzeczy oraz druk 3D. Artykuł
jest próbą odpowiedzi na pytania: czy istnieje i jak silny jest związek między postępem
w technologiach cyfrowych a rozwojem zarządzania oraz czy zmiany są na tyle istotne,
że prowadzą do wykształcenia się nowej wersji zarządzania? Artykuł ma charakter teoretyczny
i wykorzystano w nim, przede wszystkim, metodę krytycznej analizy tekstów.
Digital technologies influence more and more both economic, social, political
and cultural spheres. Particularly, it is about such phenomena as: increase of ‘computer
intelligence’, digitalization prevalence, Internet in version 2.0 (Web 2.0) development;
increase of mobile and wireless technologies popularity, Big Data, ‘Internet of
Things’ and 3D. The article is an attempt to answer the questions: is there and how
strong is the correlation between progress in digital technologies and management development
and are the changes so important that lead to creation of the new version of
management? The article has theoretical nature and first of all the method of critical
texts analysis has been used.