Tytuł pozycji:
Atrakcyjność miasta Katowice – podejście wizualne
Aglomeracje miejskie cechują się istotnym zróżnicowaniem z punktu
widzenia postrzegania ich atrakcyjności przez mieszkańców. Termin „atrakcyjność” jest
pojęciem subiektywnym, niemierzalnym i nieposiadającym jednoznacznej, uniwersalnej
definicji. Głównym celem badania jest wykrycie i identyfikacja czynników istotnie
wpływających na postrzeganie atrakcyjności miasta przez jego mieszkańców, jak również
osoby przyjezdne. Założono, że nie tylko cena jest istotną determinantą skłaniającą
do zakupu nieruchomości w danej lokalizacji, ale także szereg innych czynników.
W pracy zaproponowano klasyfikację nieruchomości przy wykorzystaniu analizy skupień
oraz przedstawiono graficzną prezentację wybranych czynników mogących w istotny
sposób wpływać na postrzeganie atrakcyjności miasta Katowice przy wykorzystaniu
autorskich aplikacji i kodów programistycznych.
Urban agglomerations are described by different characteristics in terms of
from their attractiveness. The term “attractiveness” is subjective, not measurable and
without an universal definition. The main purpose of this study is to identify factors that
significantly affect the perception of the city's attractiveness by its residents, as well as
by the visitors. It has been assumed that not only price is an important factor to buy a property in a given location, but also other factors. In this paper, we propose to classify
real estate using cluster analysis and we present in a graphical way some selected factors
that may significantly influence the perception of the attractiveness of the city of Katowice.