Tytuł pozycji:
Jak kupuje generacja Y?
Generacja Y to grupa wewnętrznie bardzo zróżnicowana. Reprezentują
oni inny status zawodowy (studenci, bezrobotni, pracujący), różne fazy rozwoju rodziny
(coraz dłużej pozostając singlami czy w związkach nieformalnych), inne miejsca zamieszkania
(coraz dłużej pozostając w domach rodzinnych, często też na utrzymaniu
rodziców), a co za tym idzie, ich sytuacja finansowa jest też bardzo niejednorodna.
W artykule szerzej omówiono wewnętrzne zróżnicowanie Millenialsów, a także na podstawie
autorskich badań jakościowych (etnografia procesów zakupowych w 2016 r.)
dokonano segmentacji tego pokolenia na pięć grup, ukazując różnice w sposobach podejmowania
decyzji zakupowych na rynku spożywczym, a także czynniki, które mają
dla nich istotne znaczenie w procesie zakupowym.
Generation Y is the group of people which is internally diversified. Millenials
represent differences in employment status (students, unemployed, economically active);
phases of family development (they often remain longer as singles or in informal
relationships); and places of residence (longer and longer staying in family homes, often
being dependent on their parents). Consequently, their financial situation is also very
heterogeneous. The article discusses in detail the internal differentiation of Millenials
generation, revealed by own qualitative research (ethnography of purchasing processes,
2016). The author made the segmentation of this generation into five groups showing
differences in the ways of the decision-making process in the food market, as well as the
factors that are crucial for them regarding their perceived importance in the purchasing
process.